2012. április 3., kedd

Ko Chang - Ko Tao - Khao Sok

Kambodzsai kalandunk után már szerettünk volna egy kis nyugit, egy kis nyaralást, tengerpartot. Ko Changra éjszaka érkeztünk, és nem is tudtuk, hogy milyen paradicsomi hely. Tényleg mint egy képeslapon: kis bungalow, pálmafák, fehér homokos tengerpart... elég meseszép volt. Nagyon szerencsésen válaszottunk szállást, mert sehol máshol a szigeten nem láttunk ilyen szép partot. Itt is töltöttünk majdnem 10 napot. Ezalatt megérkezett hozzánk Attila, Rita bátyja, aki kijött meglátogatni minket, Rita megtanult úszni, voltunk egy snorkelinges hajókiránduláson és nagyon élveztük végig, hogy egy képeslapban élünk :)

Egy kis érdekesség, ami itt a szigeten esett meg velünk: bementem egy boltba, függőágyat szerettem volna venni és találtam is egyet. A thaioknál van egy babona, hogy az első ember aki betéved az adott napon a boltjukba, annak MINDENKÉPP vásárolnia kell valamit, mert ellenkező esetben egész nap szerencsétlen lesz az eladással. Ebben az esetben igen jó árat lehet kialkudni, mert nagyon hisznek ebben a  babonában. Sírni fognak, de még akkor is odaadják a kiszemelt árut, ha bőven áron alul állapodtatok meg az árban, csak kitartónak kell lenni. ;)

Jó volt itt lenni, de egy idő után elkezdett viszketni a talpunk, és eldöntöttük, hogy menjünk tovább Ko Tao-ra, mert ott látni is lehet valamit a vízben (Ko Chang-on elég rossz volt a láthatóság), és lehet el tudom intézni, hogy továbbképződjek freediving terén (ez lenne az utazásom egyik célja). Egy napig tartott az út busszal, vonattal, és szuper gyors katamaránnal, és egy szexfilmbe illő hangú utaskísérővel. Az összes utas odáig volt, amikor kimondta az a szót, hogy "kháthámáráán".

Ko Tao-n az első szállásunk egy vietnámi származású kopasz manusnál volt, aki reinkarnációs és vegetáriánus elméleteit grafikonokon is ábrázolta, és ezeket szerte a hostelban meg lehetett találni. Ezen kívül mindenhol volt valami kis írás, hogy "kapcsold le a villanyt", "ne kend össze a falat", "zárd el a csapot", "ne vigyél be állatot a szobába", "kapcsold le a légkondit, ha kijössz a szobából", "vigyázz, csúszós lépcső" és így tovább. Érdekes élmény volt, mintha mindig ott lett volna valaki a sarkamban, és dirigálna.

Ezek után átköltöztünk egy déli öbölbe, ami sokkal nyugisabb volt. Napközben Rita és Attila jártak ki búvárkodni a korallzátonyra. Azt tudni kell, hogy Ritának elég vegyes érzelmei voltak az utazással kapcsolatban, hogy ilyen vizes, szigetes helyre jövünk. Ennek az volt az oka, hogy nem tudott úszni. Nem tartott sokáig az aggodalma, mert 2 hét alatt nagyon ügyesen megtanult. Nagyon örültünk ennek, mert ez volt az egyik célja. Juhúúúú!!! :) Míg Ritáék a halakat sasolták, addig én a freediving suliba mentem minden nap, ugyanis sikerült letárgyalnom Akimmal, az iskola tulajával, hogy barterbe megcsináljam a tanfolyamot.

A freediving, magyarul szabad merülés, nagyon leegyszerűsítve annyi, hogy vesz az ember egy nagy levegőt és leúszik mélyre. Bővebben angolul itt. Egyébként ez a sport nagyon nagy részben mentális próbatétel. Egy meditáció. Minél fegyelmezettebb az elméd, minél összeszedettebb, minél ellazultabb, stresszmentesebb vagy, annál jobban fog menni. Olyan az egész, mint az élet: minél nagyobb a nyomás, annál jobban érzed a késztetést, hogy meghátrálj, feladd, pánikba ess, de ha nyugodt tudsz maradni és tovább csinálod amit elkezdtél, akkor végül célt érsz. Ez egy az egyben freediving. Zuhansz lefelé a semmibe, és érzed ahogy fokozatosan minden megváltozik. Lent vagy 30 méter mélyen, sötét van, hidegebb van, érzed a nyomást az egész testeden, a tüdőd az eredeti méret 1/4-ére van összenyomva, felnézel, és nem is látod a többieket már, csak azt hogy világosabb van arrafelé, a lábad alatt meg sötétség. Most maradj nyugodt, ne kapkodj, élvezd a pillanatot...

Röviden összefoglalva a tanfolyamot: eszméletlen jó volt. Többszörösen sikerült a határaimat túllépni, és olyan eredményeket értem el, amiket álmodni sem mertem. Sikerült minden személyes rekordomat megduplázni egy hét alatt. Egy levegővel 5 percig voltam a víz alatt, 35 méter mélyre merültem, és 80 métert úsztam vízszintesen. Jófej emberekkel ismerkedtem meg a világ minden tájáról, és kicsit belekóstoltam egy másik világba. 3 éve vártam már, hogy újra tudjak merülni/tanulni, és most végre sikerült. Nagyon boldog vagyok. :) Indonéziában szeretném majd folytatni, mindenképpen.

A tanfolyam mellékhatásaként sikerült 12 évvel ezelőtti súlyomra visszafogyni, kb 7-8kg-val lettem könnyebb :) Diéta recept: napi kétszeri kaja, abból az egyik csak könnyű kis gyümölcs délben, úszás levegő nélkül, majd normális vacsora. És így tovább...

Nagyon hozzánk nőtt ez a kis sziget. Úsztunk, merülgettünk, tengeri kajakoztunk, esténként a parton tűzzsonglőrök és lazítós zene, hullámzik a tenger....ááá. Imádtuk. Lassan viszont tovább kellett állnunk. Egy éjszakai komppal mentünk vissza a szárazföldre, ami úgy nézett ki, hogy fél méter széles matracokkal szorosan teli volt pakolva a föld és persze mindegyiken egy-egy ember. :)

A következő állomásunk a Khao Sok Nemzeti Park volt. Ismét sikerült egy nagyon hangulatos kis házikót kibérelni, majd napközben mentünk túrázni. Itt kell megjegyeznem, hogy az ördög a részletekben lakozik, és Thaiföldön sok az apró részlet. Ahogy közeledtünk a busszal a park felé, hatalmas mészkő helyek törtek elő körbe. Nagyon lenyűgöző volt, és már alig vártuk, hogy túrázhassunk. A parkban van egy nagy tó is hatalmas hegyekkel, amit a fényképek alapján se mondanék csúnyának. Namármost, miután odamentünk a nemzeti park irodájához, és kérdeztük, hogy lehet odajutni, ott kiderült, hogy onnan bizony nem lehet csak úgy odasétálni, hanem inkább autózzunk 60km-t visszafelé, és akkor láthatjuk... Na köszöntük szépen, inkább túráznánk mégis. Térkép? Az nincs. Oké. Semmi, tényleg? Ja, de van egy kis fénymásolt rajzocska. Az jó lesz.
A kis rajzocska meglehetősen pontatlan volt, és a parkőr nem mondta el, hogy a két csúcs amit kinéztünk, és megkérdeztük tőle, hogy az milyen szerinte, az vagy járhatatlan volt, vagy nem lehetett látni semmit a fáktól. Ellenben teli van piócával. Miután jöttünk visszafelé, megköszöntük a szíves útmutatást, és tájékoztattuk az állapotokról. Ekkor eszébe jutott, hogy jaaa tényleg...  Köszönjük.
Másnap a másik irányba mentünk, ahol láttunk pár pillangót, gyíkot, hüllőt, bambuszerdőt, pár lapos vízesésecskét, majmokat és egy nagy fekete pókot. Hangulatos volt az egész, de abban elég hamar megegyeztünk, hogy a dzsungelből egy időre elég volt. Inkább a tenger, merülés, a kilátás, kevesebb pók meg pióca. El is indultunk Phuketre Dávidékhoz.

És a képgaléria (klikk a képre, ha nagyban szeretnéd látni):

1. Fantasztikus képek! Főleg a víz alattiak! Nincs is kedvem szakdogát írni...

ui:
    Csinálhatnál Gyuri&Rita in természet videókat is, hogy lássuk, egyik testrészeteket sem nyelte be valamilyen óriásgyikkígyó ;)!

Amúgymeg:csakígytovább!
    Puszi

1. Köszi Fanni, hamarosan jön a következő felvonás, ép kézzel-lábbal ;)

2. Gyuri bácsi, teljesen büszke vagyok rád, ismét, és hol van már a következő adag??? Várjuk!

3. Ezzel a bloggal picit minket -itthoniakat- is elrepítetek ezekre a varázslatos helyekre.